I started this blog during my working life, after July, 2009 you may find my blog posts at http:lbms2u.blogspot.com

10/25/2008

Internet penetration in Malaysia

While traditional media continue to dominate the Malaysian media scene, the Internet is becoming a more integral part of the media mix.

According to the latest Nielsen Media Index survey, Internet penetration in the country has doubled over the last five years, now reaching two in 10 Malaysians.

Media Reach

(Base: people aged 15+
in Pen. M’sia)

July'06-June '07

July'07-June '08

% Var

Media

('000)

Reach %

('000)

Reach %


TV (yesterday)

13,047

93

13,416

94

+1

Radio (past week)*

12,611

90

13,208

92

+2

PosAd (past month)

9,270

66

9,143

64

-2

Newspapers (yesterday)

7,695

55

7,667

54

-1

Magazines (past month)

3,821

27

3,803

27

-

PowerScreen( past month)

3,389

24

3,170

22

-2

Internet (past week)

2,554

18

2,937

21

+3

Cinema (past 2 weeks)

592

4

617

4

-

Vision Four Guide (past 3 months)

618

4

393

3

-1

Source: Nielsen Media Index and *Nielsen Radio Audience Measurement (Sw2’07 & Sw2’08)



10/18/2008

Best Global Brands 2008



Source: Interbrand | Best Global Brands List | 2008

Slides: Business Week - Best Global Brand

Extend reading: brandchannel.com - Lessons Learned

10/14/2008

KL Photography Festival 2008

吉隆坡摄影节(Kuala Lumpur Photography Festival)

“吉隆坡摄影节”是摄影人出版社的年度盛事。这项结合了摄影和旅游的盛会由《摄影人》、《旅游玩家》以及《Advanced Images》联合呈献,并获得马来西亚旅游局支持。2008吉隆坡摄影节将于10月18-19日时间早上11时至晚上9时假Lower Ground, Berjaya Times Square进行。

每年的吉隆坡摄影节皆有主题摄影展,集结了来自全国各地的摄影作品,让你有视觉上的美好体验。此外,吉隆坡摄影节也有多场精彩的中、英文摄影讲座和旅游分享会。

其中摄影讲座涵盖的范围包括纪实摄影、数码影像处理及摄影师的经验之谈等。在旅游讲座方面,则有旅游玩家们的旅游经验分享会、幻灯片欣赏会和交流会。

此外,也少不了摄影器材的展销,各大厂商将会把最新、最优良的摄影器材推介给观众,为前来参与盛会的人们提供更多选择。

同时,摄影节也安排了现场模特儿摄影比赛,让摄影师来到现场拍摄,除了可参与展览、讲座,更可有多样化的选择。

这一系列的活动入场免费,欢迎喜爱摄影和旅游的朋友踊跃出席。欲知更多详情,欢迎联络摄影人出版社,电话:03-2148 2378或传真:03-2148 2446。

10/13/2008

1st Malaysia Chinese Blog Award

《第一届马来西亚中文部落格大赛》成绩终于出炉!

充满争议的赛事是于2008年1月接受报名,于4月30日截止,只是收到200+人报名,几乎难产;还好于日前选出!

第一届马来西亚中文部落格大赛》由由南洋商报及马华梳邦区会主办,得奖名单如下:

最佳创新部落格:
钟进贺 - Rawangboy
入围: 谢沛璁 - 阿包摄影空间 , 李金声 - 視●思覺失調

最佳经济评论部落格
-
入围:陈鹏天 - 股票投资理财秘密 , 吴继宗 - "股领风骚"

最佳社会关怀部落格
徐唯 - 背包里的心情故事
入围:马志强 - 士心弓虽的家 , 王德祥 - 天堂鸟

最佳生活品味部落格
陈思琳 - 摄魂馆
入围:张如意 - 如意轩 , 阿丰 - 美食心厨房

最佳少年部落格
江宏 - 王子※记忆游走
入围:林振虹 - luvsulMMer , 楚珊 - 黑公主

另外,《2008第二屆大馬中文部落格祭》也于9月30日正式截止報名。

此赛事总共吸引了1111個報名參賽,計有460個报名因不符參賽資格而被淘汰,最終共有651個报名成功進入初審階段!
详情

10/08/2008

Virtual shopping for fashion hunting

年轻的部落客因为天天浏览e-shop找寻她们的喜爱的衣服饰物而开辟潮流猎寻网站和写评论,甚至拥有自己的e-shop,比比皆是!以下摘来3位,不妨到她们的部落看看,可能有意想不到的收获!

Sources: The Star

Boo Sha-Lyn - Diary of an E-Shopaholic
[http://diaryofane-shopaholic.blogspot.com]



Charlotte Khor - Little Accompaniments
[http://littleaccompaniments.blogspot.com]




Soh Yien Yee - A Shopaholic’s Den
[http://ashopaholicsden.blogspot.com]